طرز تهیه عدسی خوشمزه و ساده برای صبحانه

1

دستور پخت و طرز تهیه عدسی صبحانه را با روش ساده و آسان در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش می توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان اقدام به پخت عدسی خوشمزه و خوش طعمی نمایید. در ادامه مطلب همراه ما باشید و از این دستور پخت آسان و عالی در جهت تهیه صبحانه ایی مقوی و خوشمزه و همچنین ایده هایی برای تزیین عدسی نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه عدسی صبحانه با روشی ساده و آسان :

یکی از دستورات آشپزی آسان و کاربردی طرز تهیه عدسی است که اغلب افراد بارها با روش های مختلف آن را امتحان نموده و عدسی های خوشمزه و مقوی پخته اند. اما ما در این مطلب قصد داریم به بیان روشی ساده و امتحان شده برای پخت عدسی با طعم مناسب و ایده آل بپردازیم که مطمئنا این دستور آشپزی برای شما هنردوستان و علاقه مندان به یادگیری به دستورات آشپزی جالب خواهد بود و می توانید عدسی را همچون حلیم و دیگر غذاهای معمول برای صبحانه تهیه نمایید.

طرز تهیه عدسی

مواد لازم برای تهیه عدسی :

عدس : دو پیمانه یا لیوان

سیب زمینی : یک عدد بزرگ

پیاز : یک عدد بزرگ

عصاره مرغ یا گوشت : یک عدد

رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

طرز تهیه عدسی :

قبل از شروع تهیه عدسی بهتر است آن را به مدت چند ساعت در آب خیس کنید. در تهیه آش و تمامی غذاهایی که نیاز به حبوبات دارد، برای گرفتن نفخ آنها از این روش استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که عدس ها را بیشتر از ۲۴ ساعت خیس نکنید، زیرا در هنگام پخت ممکن است پوست آن جدا شود. بعد از آبکش نمودن عدس ها، پیازها را خرد  و یا رنده نموده و با مقداری روغن و کمی زردچوبه تفت دهید.

طرز تهیه عدسی صبحانه

بعد از اینکه پیاز ها کمی تفت خوردن، عدس های آبکش شده را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا عدس ها نیز کمی تفت بخورند.

مراحل تهیه عدسی

حال دو لیوان آب داغ و کمی رب به آن اضافه نمایید. البته د رصورتی که به آب مرغ و یا آب گوشت دسترسی دارید، می توانید از آنها استفاده نموده و از این طریق طعم بهتری به عدسی ببخشید.

آموزش پخت عدسی

بعد از اینکه عدس ها نیم پز شدند، یک عدد سیب زمینی درشت را پوست کنده و خرد نموده و به همراه نمک و فلفل به عدس ها اضافه نمایید.

آموزش مرحله به مرحله پخت عدسی

در صورت دلخواه در مرحله آخر می توانید از یک عدد عصاره مرغ و گوشت نیز برای طعم بهتر عدسی استفاده نمایید.

عدسی مقوی و خوشمزه برای صبحانه

امیدواریم از آموزش تهیه عدسی برای صبحانه لذت برده باشید، در صورت تمایل می توانید در این دستور از رب استفاده نکنید و عدسی را به صورت ساده میل کنید.

آموزش تهیه عدسی عدسی خوشمزه برای صبحانه طرز تهیه غذای عدسی

با طرز تهیه عدسی مقوی و خوشمزه اشنا شدیدف امیدواریم این دستور پخت برای شما دوستان نیز مفید و کاربردی باشد. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده دشتورات آشپزی بیشتر به بخش آشپزی مراجعه نموده و از دیگز دستورات مفید و امتحان شده استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید