طرز تهیه کیک بستنی ساده و شکلاتی با خامه

0

طرز تهیه کیک بستنی را با روشی ساده و امتحان شده در این مطلب مطرح می نماییم و شما را با پخت کیک بستنی خوشمزه و خوش طعم آشنا می سازیم که با استفاده از این آموزش ب راحتی و در منزل می توان کیک بستنی دلخواه را تهیه نمود. در ادامه با مشاهده این اموزش عالی و بی نظیر ما را همراهی نمایید.

طرز تهیه کیک بستنی خوشمزه و خوش طعم در منزل :

کیک بستنی یکی از خوراکی های خوش طعم و ب نظیر است که از آن برای مهمانی های عصرانه و دورهمی ها می توان استفاده نمود. این کیک همچنین در بیشتر پذیرایی ها به عنوان دسر ساده و خوشمزه نیز سرو می گردد و دارای طعم و مزه ایی عالی و دوست داشتنی است. در این مطلب به ارائه طرز تهیه کیک بستنی با روشی ساده و در عین حال خوشمزه با استفاده از خامه می پردازیم که می تواند آموزش مفیدی برای پخت کیک بستنی در منزل باشد.

تزیین کیک بستین با خامه

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی :

آرد گندم : ۵ قاشق غذاخوری

تخم مرغ : ۴ عدد

پودر شکر : ۵ قاشق غذاخوری

گردو خرد شده : ۱ فنجان

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

خامه : ۱۰۰ گرم

بستنی میوه ایی : سه لیوان

شکلات تخته ای : ۵۰ گرم

آموزش تهیه کیک بستنی :

برای شروع زرده و سفیذه تخم مرغ ها را جدا نموده و سه قاشق از شکر و وانیل را با زرده مخلوط کرده و با همزن خوب می زنیم تا سفید و کشدار شود.

طرز تهیه کیک بستنی

حال سفیده تخم مرغ را نیز به صورت جداگانه با همزن بزنید تا کف کند و کاملا سفید رنگ شود. سپس یک قاشق شکر به آن اضافه کرده و مجددا کمی هم بزنید. سپس سفیده و زرده را با هم مخلوط نمایید.

پخت کیک بستنی

ارد را با استفاده از الک به مایه اضافه نمایید و با قاشق هم بزنید تا یکدست شود.

اموزش کیک بستنی

حال مواد نان رولت ما آماده است. آن را در  روی کاغذ روغنی و یا در سینی چرب شده فر که ابعادی حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر دارد بریزید و در طبقه وسط فر که از نیم ساعت قبل گرم نموده ایدبه مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. تا زمانی که روی نان تقریبا طلایی شود. سپس نان رولتی را از فر خارج نموده و آن را از کاغذ جدا نمایید.

طرز تهیه نان رولتی

حال زمان آن رسیده است که قالبی مستطیل شکل انتخاب نموده و کف و دیوار های آن را با نان رولتی که پختیم بپوشانید و بستنی ها را به صورت لایه ایی در وسط ان قرار دهید و صاف کنید. در اینجا از سه رنگ بستنی به نسبت مساوی استفاده شده است.

اموزش پخت کیک بستنی

بعد از اینکه آخرین لایه بستنی را داخل قالب قرار دادی روی ان را با ته باقیمانده نان رولتی بپوشانید. البته کیک بستنی را می توان با انواع کیک ساده یا اسفنجی نیز تهیه نمود اما با این مدل کیک که آموزش دادیم نتیجه بهتری دارد. در این مرحله قالب کیک را به مدت ده ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بستین ها کاملا سفت شود.

طرز تهیه کیک بستنی

بعد از گذشت این مدت زمان، میتوان خامه را که دو ساعت در فریزر قرار داشته است با مقداری شکر و وانیل مخلوط نموده و به مدت پنج دقیقه با همزن هم بزنید تا تبدیل به خامه فرم گرفته شود، سپس کیک بستنی را از فریزر خارج نموده و روی آن را با خامه کیک بپوشانید.

کیک بستنی سادهکیک بستنی خوشمزه

سطح کیک بستنی را با شکلات تخته ایی رنده شده و گردوی خرد شده تزیین نمایید و به مدت یک یا دو ساعت در فریزر قرار دهید.

تزیین کیک بستنی

کیک بستنی شما آماده سرو است، البته به این نکته توجه نمایید که برای تزیین کیک بستنی می توان علاوه بر شکلات تخته ایی و گردو، از انواع میوه های فصل نیز استفاده نمود.

کیک بستین ساده با خامه

با طرز تهیه کیک بستنی با روشی ساده و عالی آشنا شدید با استفاده از این آموزش می توان در منزل و به راحتی کیک بستنی های خوشمزه و خوش طعمی تهیه نمود. همچنین می توانید در بخش آشپزی از دیگر دستورات جدید و عالی در زمینه پخت انواع کیک، دسر و غذاهای مختلف استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید