طرز تهیه مسقطی با نشاسته و مسقطی گردویی

0

در این مطلب قصد داریم به آموزش طرز تهیه مسقطی گردویی به صورت مرحله به مرحله و کامل بپردازیم. مسقطی یکی از خوراکی های خوشمزه است که اغلب آن را به عنوان شیرینی مورد استفاده قرار می دهند و از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است. تهیه مسقطی با نشاسته در منزل به راحتی انجام می گیرد که در ادامه نحوه صحیح تهیه آن را ملاحظه می فرمایید.

طرز تهیه مسقطی گردویی خوشمزه در منزل :

طرز تهیه مسقطی گردویی می تواند به شکل های مختلفی انجام گیرد که در این مطلب یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین مدل های مسقطی گردویی را ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش می توانید در منزل و به راحتی مسقطی تهیه نمایید. از مسقطی می توان به عنوان شیرینی گردویی و یا یک دسر ساده استفاده نمود. در ادامه با این آموزش زیبا و مفید همراه ما باشید.

مسقطی گردویی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه مسقطی :

نشاسته : یک پیمانه

گردو : یک پیمانه

پودر نارگیل : یک پیمانه

شکر : یک و نیم پیمانه

گلاب : سه پیمانه

کره : حدود ۲۰ گرم

طرز تهیه مسقطی :

ابتدا نشاسته را در یک پیمانه گلاب حل می کنیم. بعد از حل شدن در صورت نیاز می توانید آن را صاف کنید تا کاملا یکدست شود. سپس دو پیمانه گلاب دیگر را به آن اضافه نموده و روی شعله ملایم قرار دهید و هم بزنید و تا بوی خامی نشاسته از بین برود و خودش را بگیرد و تا حدودی سفت شود.

طرز تهیه مسقطی

در این مرحله شکر را اضافه نموده و هم می زنیم سپس مقداری کره را به آن اضافه کرده و روی حرارت هم می رنیم تا مخلوط ما قوام یابد.

مسقطی گردویی

مواد مسقطی ما آماده است. آن را از روی حرارت برداشته و به صورت داغ بر روی سطح پلاستیک فریزر به قطر نیم سانتی متر ریخته و گردوهای خرد شده را وسط آن می ریزیم و آن را لوله می کنیم. سپس پلاستیک فریزر را باز کرده و سطح مسقطی را با پودر نارگیل می پوشانیم و مجددا آن را با پلاستیک فریزر پوشانده و به مدت جهار یا پنج ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس آن را برش زده و در ظرف دلخواه بچینید.

اموزش تهیه مسقطیطرز تهیه شیرینی مسقطی

 در صورت دلخواه می توانید مسقطی ها را به روش دیگری نیز برش بزنید. در این روش که به واسطه آن می توان مسقطی لقمه ایی را تهیه نمود، دو عدد پلاستیک فریزر را داخل هم قرار داده و نوک آن را به شکل قیف برش بزنید. سپس مایه مسقطی را داخل آن ریخته و به صورت تکه تکه داخل کاسه حاوی پودر نارگیل قرار دهید و بعد از اینکه تمام سطح آن را با پودر نارگیل پوشاندید، روی هر کدام تکه ایی گردو قرار داده و به این وسیله مسقطی ها را تزیین نمایید. و آنها را در یخچال قرار داده تا سفق شود.

آموزش تهیه مسقطی

نکات مهم در طرز تهیه مسقطی :

با مقدار ذکر شده در این آموزش می توانید حدود ۳۵ عدد مسقطی گردویی تهیه نمایید.

در صورت تمایل می توانید به جای کره از یک قاشق روغن حیوانی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که به جای مغز گردو می توانید از فندق، بادام یا پسته نیز استفاده نمایید و این شیرینی یا دسر خوشمزه را تهیه فرمایید.

می توانید برای ایجاد تنوع در حین پخت مسقطی مقداری کاکائو یا زغفران به آن اضافه نموده و رنگ زیبایی به مسقطی ها ببخشید.

طرز تهیه مسقطیشیرینی مسقطیمسقطی گردویی با طعم عالی

تزیین مسقطی با خلال پسته

امیدواریم از آموزش ارائه شده لذت برده باشید و با روش صحیح و کاربردی طرز تهیه مسقطی گردویی آشنا شده باشید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات کاربردی و آسان در زمینه تهیه انواع غذا و شیرینی ها و دسرهای مختلف نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید