آموزش سبزه گندم برای سفره هفت سین و عید نوروز

0

آموزش سبزه گندم به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات مهم و اساسی برای سبز کردن سبزه با بذر گندم را دراین مطلب گردآوری نموده ایم که با مشاهده آن و می توانید در روزهای آخر سال سبزه گندم زیبایی برای سفره هفت سین خود سبز نمایید. در ادامه با مشاهده این آموزش کامل و جامع همراه ما باشید و از نکات ذکر شده نهایت استفاده را ببرید.

آموزش سبزه گندم به همراه نکات مهم برای سبز نمودن سبزه :

با یادگیری صحیح سبز نمودن سبزه عید و با استفاده از آموزش سبزه گندم که در این مطلب به ارائه آن می پردازیم می توانید برای سفره هفت سین سال نو خودتان سبزه را سبز نمایید و از هنر دست خود و مدل سبزه دلخواه استفاده نمایید. همانطور که گفتیم قصد داری نحوه صحیح سبزه انداختن با بذر گندم را که یکی از رایج ترین بذرها برای سبزه عید نوروز و سفره هفت سین است آموزش ذهیم.

آموزش سبزه گندم

برای این کار بهتر است ده یا دوازده روز مانده به عید نوروز اقدام کنید، ابتدا مقدار لازم از بذر گندم را که مناسب با سایز ظرف سبزه تهیه نمودید در ظرف جداگانه ایی با مقداری آب خیس کنید. ترجیحا از یک لیوان بذر گندم استفاده کنید و مقداری آب بریزید تا روی گندم ها را بگیرد. توجه داشته باشید که باید هر روز آب را عوض نمایید.

سبزه گندم عید نوروز

بعد از گذشت دو روز گندم ها شروع به جوانه زدن می کنند. در این مرحله باید آب ظرف را خالی نموده و گندم ها را با پارچه ایی که دائم مرطوب می کنید بپوشانید. بعد از اینکه گندم ها ریشه زدند، سطح ظرف مورد نظر برای سبزه را با لایه نازکی از پنبه بپوشانید و گندم ها را روی آن پخش کنید و سپس یک پارچه نخی مرطوب روی ان قرار دهید. توجه داشته باشید که پارچه نخی را هر روز با اسپری مرطوب نگه دارید تا گندم ها ساقه دار شوند.

آموزش سبزه گندم

در این مرحله از آموزش سبزه گندم ملاحظه خواهید نمود که سبزه ها دارای ساقه نقره ایی رنگ می شوند، حال زمان آن رسیده است که پارچه نخی را از روی گندم ها بردارید و ظرف سبزه را در جایی خنک نزدیک به منبع نور قرار دهید. نکته مهم این است که نباید سبزه گندم در معرض تابش مستقیم نور خورسید قرار بگیرد و هر روز آن را با اسپری آبیاری نمایید.

آموزش سبزه گندمسبزه گندم

آموزش سبزه گندم به پایان رسید، توجه داشته باشید که برای سبز کردن سبزه زیبا و سرسبز بهتر است از ظروف سفالی یا چینی استفاده کنید تا زیباترین سبزه را داشته باشید.

سبز کردن سبزه عید نوروزسبزه عید نوروز با گندم

امیدواریم از آموزش سبزه گندم که در این مطلب به ارائه آن پرداختیم نهایت استفاده را برده باشید و از این طریق سبزه زیبا و سرسبزی برای سفره هفت سین سال جدید سبز نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید