طرز تهیه دسر شب یلدا با انار جدید و خوشمزه

0

دسر شب یلدا یکی از خوراکی های خوشمزه  و پرطرفدار برای طولانی ترین شب ساله که به روش های مختلف و اغلب با میوه ها و خوردنی های مخصوص این شب تهیه می گردد. امروز تصمیم دارم شما رو با طرز تهیه یک دسر با طعم و مزه عالی و ظاهری زیبا و جالب آشنا کنم تا حتما این دسر خوشمزه را در منزل و برای شب یلدا تهیه نمایید. در ادامه این آموزش کاکل و مرحله به مرحله را ملاحظه نمایید.

دسر شب یلدا جدید با آموزش مرحله به مرحله :

برای تهیه دسر شب یلدا بهترین پیشنهاد استفاده از میوه های مخصوص این شب است که طعم بی نظیری به دسر می بخشد. میوه ایی که در این مطلب قصد دارم به کمک آن دسری خوش طعم و عالی برای شب یلدا تهیه کنم، انار است که وجودش ظاهری زیبا به دسر ما می بخشد. در ادامه آموزش کامل تهیه این دسر را ملاحظه فرمایید و از آن برای پذیرایی و تزیین سفره شب یلدا استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه دسر شب یلدا :

دانه های انار : یک پیمانه

ژله انار : یک بسته

ژله آلوئه ورا : یک بسته

خامه صبحانه : صد گرم

طرز تهیه دسر شب یلدا :

برای شروع تهیه دسر شب یلدا ابتدا قالبی مناسب تهیه نموده و دیواره های آن را کمی چرب کنید. سپس دانه های انار را داخل قالب بریزید. در ظرفی جداگانه یک بسته پودر ژله آلوئه ورا با یک و نیم پیمانه آب جوش مخلوط نمایید و بعد از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش نصف آن را به آهستگی و با قاشق روی دانه های انار ریخته و قالب را در یخچال قرار دهید.

دسر شب یلداطرز تهیه دسر با اناردسر با انار

در این مرحله ۵۰ گرم از خامه را هم زده و با باقیمانده ژله آلوئه ورا مخلوط کنید و داخل قالب و بر روی ژله گرفته شده بریزید.

دسر مخصوص شب یلداآموزش تهیه دسردسر با ژله آلوئه ورا دسر برای شب یلدا

بعد از اینکه مطمئن شدید ژله داخل قالب گرفته است، پودر ژله انار را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنید و با ۵۰ گرم خامه باقیمانده ترکیب نمایید. در این مرحله خامه به رنگ صورتی در می آید. ترکیب خامه و ژله را در قالب ریخته و دوباره در یخچال قرار دهید تا کاملا بگیرد.

دسر شب یلدا با انارآموزش تهیه دسر با انارتزیین دسر برای شب یلدا

دسر شب یلدا را از قالب خارج نموده و به دلخواه برش بزنید و در کنار دیگر خوراکی ها خصوصا هندوانه و کدو شب یلدا نوش جان فرمایید.

دسر مخصوص شب یلداآموزش تهیه دسر شب یلدا

امیدوارم با استفاده از آموزشی که در این مطلب ارائه دادم، دسر شب یلدا خوشمزه و عالی را تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. پیشنهاد می کنم برای مشاهده سایر دستورها و همچنین تزیینات مخصوص شب یلدا به بخش سفره آرایی شب یلدا مراجعه نمایید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید