طرز تهیه کباب کوبیده در فر به همراه نکات مهم پخت کباب کوبیده

3

طرز تهیه کباب کوبیده در فر یکی از دستورهای آشپزی جالب و مفید است ک هبه کمک آن می توانید در منزل و به راحتی کباب کوبیده تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. در این مطلب علاوه بر آموزش پخت کباب کوبیده در فر با نکات مهم و اساسی برای پخت بهتر این غذای خوشمزه آشنا می شوید. در ادامه همراهم باشید.

طرز تهیه کباب کوبیده در فر با آموزش ساده و آسان :

کباب کوبیده یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای زیادی دارد و اغلب دوست داریم این غذای خوشمزه را در منزل تهیه نماییم. اما فراهم نمودن وسایل مورد نیاز برای تهیه کباب کوبیده تا حدودی سخت است، بر این اساس در این مطلب قصد دارم طرز تهیه کباب کوبیده در فر را معرفی نمایم که به راحتی انجام می گیرد و با پخت آن غذایی خوشمزه و عالی در منزل خواهید داشت.

طرز تهیه کباب کوبیده

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده :

گوشت گوسفتد و یا گوساله : یک کیلوگرم

پیاز متوسط : دو عدد

گوجه فرنگی : به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه : به مقدار نیاز

کباب کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده در فر :

برای شروع گوشت بدون استخوان را دو بار چرخ نمایید. سپس پیازها را نیز بعد از پوست گرفتن چرخ نموده و یا رنده کنید و با مقداری نمک و قلقل به گوشت چرخ کرده اضافه نمایید و مواد را کاملا مخلوط کرده و ورز دهید تا پیاز و ادویه کاملا با گوشت ها ترکیب شوند. در این مرحله سینی فر را کاملا چرب نمایید و سپس یک پیمانه آب داخل آن بریزید و کباب ها را که با دست فرم داده اید داخل سینی بچینید. به تعداد گوجه بردارید و از وسط برش زده و کنار کباب ها بچینید. سینی را در طبقه وسط فر و با حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا آب درون سینی کاملا خشک شود و کباب ها بپزد. البته می توانید برای پخت بهتر چند بار کباب ها را پشت و رو کنید و بعد از اطمینان از پخت آنها را از فر خارج نموده در ظرف مورد نظر بچینید و نوش جان فرمایید. طرز تهیه کباب کوبیده در فر را ملاحظه نمودید، نکاتی که در ادامه مطرح می شود می تواند به طرز تهیه بهتر کباب کوبیده شما کمک کند.

کباب کوبیده در فر

طرز تهیه کباب کوبیده در فر

نکات مهم برای پخت کباب کوبیده در فر :

برای داشتن کباب کوبیده ایی با طعم و مزه عالی رعایت چند نکته جزئی اهمیت زیادی دارد که در این بخش به آنها می پردازیم.

  • از گوشتی استفاده نمایید که دارای چربی متوسط باشد و در صورتی که گوشت شما کم چرب است بهتر است در ترکیب کباب از مقداری کره استفاده نمایید.
  • برای ترد تر شدن کباب کوبیده بهتر است بعد از چرخ کردن گوشت میقدار کمی پودر نان خشک به مواد کباب اضافه نمایید و بعد خوب ورز دهید.
  • پیاز یکی از با اهمیت ترین مواد کباب کوبیده است که بهتر است از نوع قرمز آن استفاده نمایید تا طعم بهتری به کباب شما ببخشد.

طرز تهیه کباب کوبیده در فر

پخت کباب کوبیده

چلو کباب کوبیده

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و با طرز تهیه کباب کوبیده در فر به طور کامل آشنا شده باشید. پیشنهاد می کنم از دیگر مطالب و آموزش ها در بخش آشپزی دیدن فرمایید. نوش جان

اشتراک گذاری

۳ دیدگاه

یک نظر دهید