طرز تهیه دست پیچ خرما و آموزش تزیین خرما برای سفره افطار

0

با آموزش تهیه دست پیچ خرما و مدل جدیدی از تزیین خرما با خمیر و گردو برای سفره افطار در خدمتتون هستم و قصد دارم با این آموزش مفید و پرکاربرد نحوه درست کردن و تزیین یه خوراکی مناسب افطار رو بهتون یاد بدم تا به کمک گردو و خرما دست پیچ های خوشمزه و خوش طعمی برای افطار و مهمانی ها آماده کنید. با ادامه مطلب همراهم باشید.

قبل از شروع آموزش تهیه دست پیچ خرما لازمه این نکته رو بگم که از این خوردنی میتونید علاوه بر سفره افطار برای مهمانی های عصرانه و همینطور مجالس ختم و دهه های محرم استفاده کنید. خب حالا بریم سراغ مواد مورد نیاز برای تهیه این خوردنی خوشمزه.

آرد ۵/۱ پیمانه

دست پیچ خرما

خرما ۱۲۵ گرم

دست پیچ خرما

گردو ۴/۱ پیمانه

تزیین خرما

کره ۲/۱ پیمانه

رولت خرما

پودر قند ۴/۱ پیمانه

رولت خرما

زرده تخم مرغ ۱ عدد

رولت خرما

شیر ۴/۱ پیمانه

رولت خرما

برای شروع تهیه دست پیچ خرما کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید با همزن بزنید تا کاملا لطیف شود بعد زرده و وانیل را اضافه کنید شیررا کم کم اضافه کنید و در آخر آرد را الک کنید هم بزنید تا کاملا لطیف شود ولی زیاد ماساژ ندهید چون روغن می اندازه. هسته خرمارو دربیاورید جاش مغز گردو بذارید. خمیر را لای کاغذ روغنی باز کنید به قطر ۳ میلی و به شکل مربع برش بزنید بعد خرما را لای خمیر بذارید و بپیچید یا اینکه خمیر رو لای کاغذ که باز کردید به کمک چاقو به صورت نوارهای باریک در بیارید و به صورت + دور خرما بگیرید بعد بذارید توی سینی فر و روش مخلوط زرده تخم مرغ و شیر بزنید و با شکلات چیپسی تزیین کنید و در فر با حرارت ۱۴۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا روش طلایی شود البته اگر به صورت نوار دور خمیر گرفتید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تو فر باشه بهتره.

تزیین خرما

تزیین خرما

تزیین خرما

بعد از پخت خرماها رو داخل ظرف موردنظر بچینید و نوش جان کنید.

دست پیچ خرما

خب دوستان امیدوارم از نحوه پخت دست پیچ خرما خوشتون اومده باشه و حتما این خوراکی خوشمزه و زیبا رو برای سفره افطار تهیه کنید. راستی سری هم به بقیه مطالب و آموزش های ما در بخش آشپزی بزنید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید