طرز تهیه زولبیا و بامیه خانگی خوشمزه ویژه ماه مبارک رمضان

3

زولبیا و بامیه از جمله خوردنی های مخصوص ماه مبارک رمضان هستند، اگر شما نیز از جمله طرفداران این خوراکی های خوشمزه هستید پیشنهاد می کنیم در منزل و بدون امکانات خاص اقدام به پخت زولبیا و بامیه نمایید. حال برای کمک به شما دوستان هنرمند در این مطلب به ارائه طرز تهیه زولبیا و بامیه می پردازیم که امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان نیز مفید باشد و از این طریق زولبیا و بامیه خوشمزه ایی بپزید.

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل با روشی ساده :

زولبیا و بامیه را می توان یکی از اعضا اصلی سفره افطار دانست. البته با توجه به آنچه که در معرفی بهترین غذا برای افطار و سحر گفتیم، بهتر است مصرف است در ماه رمضان از زولبیا و بامیه کمتری استفاده نمود، با این حال همه ما ایرانی ها این خوراکی خوشمزه را دوست دارند و در ماه مهمانی خدا، اقدام به تهیه آن می نمایند. طرز تهیه زولبیا و بامیه که در این مطلب ارائه می دهیم یکی از دستورات ساده و در عین حال عالی برای پخت زولبیا و بامیه در منزل است که مطمئنا می تواند راهنمای مناسبی برای شما عزیزان در جهت پخت زولبیا و بامیه برای ماه رمضان باشد.

طرز تهیه زولبیا بامیه

طرز تهیه شربت زولبیا و بامیه :

تهیه شربت یکی از مراحل مهم برای پخت زولبیا و بامیه است. از این رو قبل از ارائه طرز تهیه زولبیا و بامیه ابتدا روش آماده سازی شربت را مطرح می کنیم. برای تهیه شربت، دو لیوان شکر را با یک لیوان آب مخلوط نمایید و روی حرارت قرار دهید. تحت شرایطی آن را هم نزنید و اجازه دهید به مرور شکر در آب حل شود. به محض اینکه جوشید یک قاشق غذاخوری گلوکز به آن اضافه نمایید. (می توان گلوکز را حذف نمود، اما توجه داشته باشید که در صورت حذف نمودن شربت خیلی شفاف نمی شود و ممکن است زولبیا و بامیه شما ترد نشود) بعد از اینکه شربت تا حدودی قوام آمد یک قاشق چای خوری آبلیمو به آن اضافه نمایید. بعد از یک ربع که شربت با حرارت کم جوشید و قوام آمد مقداری گلاب و زعفران به آن اضافه کنید و شربت را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه شربت زولبیا

طرز تهیه بامیه

  • آرد سفید شیرینی پزی : یک لیوان
  • آب : یک لیوان
  • کره یا روغن جامد : ۲۵ گرم
  • بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ : سه تا چهار عدد
  • شربت : ۲ قاشق غذاخوری

آب را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، سپس کره و شربت بامیه که دستور تهیه آن را در بالا مشاهده نمودید، اضافه نمایید. آرد الک شده را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. خمیر حاصله را روی حرارت ملایم ۲ تا ۳ دقیقه قرار دهید و مدام با قاشق چوبی کف ظرف پهن نموده و جمع کنید. خمیر را از روی حرارت برداشته و صبر کنید کمی از حرارت بیفتد. بعد تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه نمایید و خوب با همزن بزنید. بکینگ پودر را نیز اضافه نمایید. (در صورتی که حس کردید مایه سفت است تخم مرغ چهارم را نیز اضافه کنید)

بامیه ماه رمضان

حال روغن را داخل ظرف کوچکی ریخته و صبر کنید تا داغ شود. مواد را داخل قیف ریخته و از ماسوره آچاری استفاده نمایید. در این مرحله باید از یک قیچی تمیز استفاده نمایید و آن را داخل روغن بزنید و مواد خارج شده از ماسوره را برش بزنید و در روغن بیندازید تا روی حرارت ملایم بپزند.

مراحل پخت بامیهطرز تهیه زولبیا و بامیهزولبیا و بامیه خانگی

وقتی بامیه ها را از روغن خارج نمودید آنها را داخل سبد بیندازید تا روغن آن برود. سپس بامیه ها را داخل شربت سرد قرار دهید و بعد از خارج کردن نوش جان نمایید.

روش پخت بامیه بازاری طرز تهیه بامیه خانگی

طرز تهیه زولبیا :

  • نشاسته : ۱۱۰ گرم (یک لیوان)
  • ماست چکیده : ۱۰۰ گرم (نصف لیوان)
  • روغن مایع : یک قاشق مرباخوری
  • آرد سفید : ۲۰ گرم
  • بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
  • جوش شیرین : ۱ قاشق چای خوری
  • زعفران حل شده : ۱ قاشق غذاخوری
  • شربت غلیظ زولبیا : یک و نیم قاشق غذاخوری

نشاسته را با ماست مخلوط کنی تا حل شود، بعد به آن شربت غلیظ، آرد، زعفران و روغن مایع را اضافه نمایید. به مدت ۵ دقیقه با هم زن خوب هم بزنید تا خمیر کاملا نرم شود. بعد به آن بکینگ پودر را اضافه نمایید و اجازه دهید خمیر به مدت یک ساعت در محیط استراحت کند. بعد از استراحت جوش شیرین را اضافه کرده و هم بزنید. در صورت غلظت مواد بعد از استراحت می توان به آن ماست اضافه نمود و در صورت رقیق بودن کمی آرد به آن اضافه کنید)

طرز تهیه زولبی با نشاسته

مقداری روغن در ماهیتابه ریخته و صبر کنید تا گرم شود، سپس مواد آماده شده زولبیا را داخل ظرف سس یا قیف مخصوص ریخته و به صوت دورانی در روغن داغ شده بریزید. برخی از قالب شیرینی نان پنجره ای برای زولبیا استفاده می نماید، که شما عزیزان نیز می توانید باری ایجاد تنوع برخی از زولبیاها را با این روش تهیه نمایید.

طرز تهیه زولبیا و بامیه

سعی کنید زولبیا ها را با دمای معمولی بپزید و حرارت را زیاد نکنید. وقتی زولبیاها سرخ شد و دمای آن ولرم شد، باید آنها را یکباره در شربت ولرم فرو ببرید.

طرز تهیه زولبیا و بامیهطرز تهیه زولبیا و بامیه

در صورتی که زولبیای خیلی شیرین دوست دارید بهتر است زولبیاها چند دقیقه ایی در شربت باقی بمانند. (توجه داشته باشید که برای زولبیا بهتر است شربت گرم باشد)

پخت زولبیا بازاری در منزل

با طرز تهیه زولبیا و بامیه بازاری آشنا شدید، این دستور پخت امتحان شده به شما عزیزان کمک می کند زولبیا و بامیه خوشمزه ایی در منزل بپزید و در کنار خانواده نوش جان فرمایید.برای مشاهده دیگر دستورات امتحان شده و عالی بر روی آشپزی مجله هنر در خانه کلیک نموده و از دیگر دستورات ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

۳ دیدگاه

یک نظر دهید