طرز تهیه لازانیا لقمه ای خوشمزه و نکاتی برای پخت لازانیا

0

با طرز تهیه لازانیا و پخت راحت و خوشمزه این غذای عالی در خدمتتون هستم و سعی دارم با آموزش کامل و بیان نکات مهم پخت و پز برای آماده کردن یک لازانیای خوشمزه بهتون کمک کنم. در ادامه مطلب با این آموزش خوشمزه و عالی همراهم باشید.

نحوه پخت و طرز تهیه لازانیا در فر:

با یادگیری طرز تهیه لازانیا میتونید یک غذای خوشمزه و خوش طعم داشته باشید و از خوردنش کنار اعضا خونواده لذت ببرید. خب قبل از اینکه آموزش پخت رو شروع کنیم مواد لازم برای تهیه یک لازانیای عالی رو بهتون معرفی میکنم و بعد میرم سراغ نحوه پخت.

نوار لازانیا: ۴۰۰ گرم

سوسیس ریز و خرد شده: ۲۰۰ گرم

ژامبون خرد شده: ۱۰۰گرم

قارچ خلال شده: ۵ یا ۶ عدد متوسط

فلفل دلمه ای: ۱عدد کوچک

مخلوط سویا و گوشت چزخ کرده: ۱۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۲ عدد میکس شده

فلفل سیاه: به مقدار لازم

سس گوجه فرنگی: به مقدار لازم

پنیر پیتزا رنده شده و و رقها ی: به مقدار لازم

سس سفید مخصوص: یک استکان

پخت لازانیا

اگه مواد مورد نیاز رو آماده کردید بریم سراغ نحوه پخت و طرز تهیه لازانیا ، برای شروع داخل یک ظرف نسبتا بزرگ آب بریزید، حدود دو سوم ظرف بعد یه خرده نمک و روغن مایع داخلش بریزید تا بجوشه و بعد ورق های لازانیا رو اضافه کنید و بعد از حدود ۸ یا ۱۰ دقیقه آبکشی کنید و لا به لاش آب سرد بریزید.

طرز تهیه لازانیا

 تو ماهیتابه روغن بریزید و مواد رو به ترتیب بهش اضافه کنید، پیاز ریز خرد شده، ۳-۵ دقیقه بعد سوسیس ریز خرد شده بعد از ۵ دقیقه مخلوط سویا و گوشت چرخ کرده، بعد از اضافه کردن مخلوط سویا و گوشت چرخ کرده به دلیل خاصیت جذب سریع روغن توسط سویا، نیاز دارید تا کمی روغن به تابه اضافه کنید . بعد از تغییر رنگ کامل مواد قارچ را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کمی رنگش عوض شود ( زیاد هم سرخ نشود بهتر است ) و در آخر ژامبون را همراه فلفل دلمه ای ریز خرد شده به مواد اضافه کنید . ۲-۳ دقیقه بعد گوجه فرنگی های میکس شده را به مواد بیفزاید و خوب هم بزنید. در این مرحله میتوانید کمی  فلفل سیاه و اورگانو نیز به مایع لازانیا اضافه کنید . وقتی مواد خوب با هم مخلوط شدند شعله را خاموش کنید و اجازه دهید کمی سرد شوند .

خب حالا کف و دیواره های یک ظرف ترجیحا پیرکس را با مقدار خیلی کمی روغن چرب کنید تا نوارهای لازانیا در آخر پخت به راحتی از ظرف جدا شوند . بعد کف ظرف را یک لایه نوار لازانیا پچینید و روی آن را یک لایه خیلی نازک سس گوجه فرنگی بریزید و با مایع لازانیا که اکنون کمی سرد شده است ، بپوشانید ، بعد روی مواد را اورگانو بپاشید ، یک لایه کامل پنیر پیتزا رنده شده بریزید ( طوری که تمام سطح مواد را بپوشاند ) و بعد دوباره یک لایه نوار لازانیا بچینید و  همین مراحل را تکرار کنید تا نوارتان تمام شود ! یا مایع لازانیا و یا فضای ظرف !!

طرز تهیه لازانیا

در آخر هم با سس سفید مخصوص کل سطح لازانیا را کامل بپوشانید و یک لایه پنیر پیتزای رنده شده بپاشید و در آخر هم سطح ظرف را با پنیر پیتزای ورقه ای بپوشانید. لازانیای ما آماده قرار گرفتن داخل فری است که از نیم ساعت قبل روشن کردیم.

پخت لازانیا

طرز تهیه لازانیا

خب دوستای گل اگه میخواین لازانیای لقمه ای بپزید به روش زیر عمل کنید. دو عدد نوار لازانیا را به صورت یک علامت + روی هم قرار دهید . وسط این + را کمی سس قرمز بریزید و با مایع لازانیا پر کنید و روی آن اورگانو و پنیر و … بپاشید و یکی یکی نوار ها را ببندید و در نهایت روی آن سس سفید مخصوص را بریزید و باقی مراحل که مثل همان روش قبلی است . البته اگر به مزه پنیر علاقه دارید یک ورق درسته پنیر روی آن بگذارید نتیجه بهتری خواهید گرفت .  میتوانید از یک چوب خلال برای ثابت نگه داشتن نوار ها استفاده کنید ( در صورت نیاز)

پخت لازانیا

لازانیا لقمه ای

لازانیا لقمه ای

لازانیا لقمه ای

امیدوارم طرز تهیه لازانیا براتون مفید بوده باشه و نهایت استفاده رو برده باشید. به بقیه مطالب و آموزش های ما در بخش آشپزی هنر در خانه سر بزنید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید