طرز تهیه بستنی سنتی در منزل با روشی ساده و آسان

29

با طرز تهیه بستنی زعفرانی و وانیلی در خدمتتون هستم، با ساخت بستنی توی خونه میتونید تو گرمای فصل بهار و تابستان بستنی خوش طعم و شیرینی که خودتون تهیه کردید رو نوش جان کنید و از خوردنش لذت ببرید. با این آموزش جالب و زیبا در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش طرز تهیه بستنی زعفرانی بدون نیاز به بستنی ساز:

طرز تهیه بستنی توی خونه کار راحتیه فقط نیاز به کمی حوصله و صبر داره تا یه بستنی خوشمزه بسازید و از خوردنش کنار اعضا خونواده لذت ببرید. برای تهیه یه بستنی سنتی خوش طعم شما احتیاج به مواد زیر دارید:

شیر: دو لیوان (نیم لیتر)

طرز تهیه بستنی

شکر: چهار قاشق سوپ خوری (۱۰۰ گرم)

ساخت بستنی

زرده تخم مرغ: ۴ عدد

ساخت بستنی

ثعلب: ۱۵ گرم

ساخت بستنی

وانبل: نصف قاشق چای خوری

بستنی سنتی

زعفران به اندازه دلخواه ( در صورت تمایل)

خب دوستای گل قبل از اینکه طرز تهیه بستنی رو شروع کنیم لازمه یک نکته مهم رو بگم اونم اینکه انتخاب بین زرده تخم مرغ و ثعلب کاملا اختیاریه و برای تهیه بستنی وجود یکی کافیه و لازم نیست از هر دو استفاده کنید. در ادامه دستور استفاده از هر کدومو جداگونه میگم تا کار براتون راحت باشه.

اگه تصمیم دارید از زرده تخم مرغ استفاده کنید اول شکر و زرده ها رو خوب با هم بزنید تا تخم مرغ کف کنه، بعد شیر رو جوش آورده و مخلوط زرده و شکر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در صورتی که میخواین از ثعلب استفاده کنید باید بعد از گرم کردن شیر، شکر وانیل و ثعلب رو بهش اضافه و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شه و شکر حل شه.

خب حالا باید کاری کنیم که این مایه شکل و شمایل بستنی پیدا کنه، برای اینکار لازمه که اونو در سرما هم بزنیم که برای اینکار سه تا روش وجود داره که بهتون معرفی میکنم.

اول اینکه برای تهیه بستنی ساده ترین راه رو انتخاب کنید و از بستنی ساز استفاده کنین.

راه دوم اینه که ظرفی پر از یخ تهیه کنید و شیر را در ظرف فلزی بریزید و داخل ظرف یخ بزارید وبا همزن بزنید تا کش دار شده و تبدیل به بستنی بشه.

و راه سوم هم اینه که ظرف فلزی ( استیل) شیر رو داخل فریزر بزارید تا اطراف شیر کمی یخ بزنه، بعد از فریزر خارج کرده و با همزن بزنید و اونقدر اینکارو تکرار کنید تا شیر کش دار شده و به شکل بستنی دربیاد.

بستنی سنتی

بستنی سنتی

بعد از آماده شدن بستنی اونو داخل ظرف بکشید و به دلخواه تزیین کنید.

بستنی سنتی

بستنی سنتی

خب اینم از طرز تهیه بستنی سنتی با روشی ساده در منزل که خیلی راحت میتونید اونو تهیه کنید. امیدوارم از این آموزش خوشتون اومده باشه. دوستای گل حتما سری به بقیه مطالب در بخش آشپزی بزنید. موفق باشید

اشتراک گذاری

۲۹ دیدگاه

  1. من الان درست کردم تو فریزره ولی موقع هم زدن از ش کمی چشیدم طعمش عالی بود واقعا ممنونم ازتون

    من یه سوال داشتم میشه به جای وانیل از پودر کاکایو استفاده کرد???

    • سلام دوست عزیز.
      وانیل یکی از طعم دهنده های اصلی برای بستنی است، با این حال شما با توجه به ذائقه خود می توانید آن را حذف نمایید و با از وانیل و کاکائو به صورت همزمان در تهیه بستنی سنتی استفاده نمایید. نوش جان

    • سلام دوست عزیز. ثعلب یک نوع پودر گیاهی است که می تونید اونو از عطاری ها و فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. استفاده از ثعلب برای تهیه بستنی ضروری است.

    • ثعلب برای تهیه بستنی رو می تونید از لوازم قنادی و شیرینی پزی ها که وسایل مربوط به پخت کیک و شیرینی دارند تهیه کنید.

  2. سلام.من در نفرک بستنی درست کرده بودم ولی خوب نشده بود ؛از روشهای شما استفاده کردم خیلی خوب شد.ممنون.

  3. ناشناس در

    سلام.من تا حالا بستنی تو خونه درست نکردم. امروز صلعب خریدم میان درست کنم . از مطلبتان ممنون

  4. ناشناس در

    من العان درست کردم تا هنوز در فریزر است ازش نخوردم ولی خیلی خوشحالم که طرز تهیه اش رو یاد گرفتم خیلی ممنونم از شما

یک نظر دهید