آموزش پخت دلمه برگ مو با روشی جدید و خوشمزه

0

دلمه برگ مو از غذاهای ایرانی خیلی خوشمزه س که طرفدارهای زیادی داره و متناسب با فصلش خانم های کدبانو سعی در تهیه و پخت این دلمه عالی دارن و با زحمتی که برای پخت این غذا میکشن هنرشونو به همه نشون میدن. امروز با یه روش متفاوت و جدید برای پخت دلمه برگ مو در خدمتتون هستم. با این آموزش خوشمزه در ادامه مطلب همراهم باشید.

طرز تهیه دلمه برگ مو:

پخت دلمه برگ مو که امروز آموزشش رو براتون میزاریم متفاوت با دلمه های دیگه پخته میشه و مزه و طعم عالی داره. اولین اقدام برای پخت این دلمه خوشمزه جمع اوری برگ مو به مقدار لازمه. وقتی از برگ مو تازه و فریز نشده استفاده میکنید طعم دلمه شما خیلی بهتر میشه. برای تهیه مایع داخل دلمه به موادی احتیاج دارید که در ادامه لیستش رو میبینید.

سبزی دلمه : نیم کیلو

گوشت چرخ کرده : نیم کیلو

پخت دلمه

برنج نیم دانه : ۱ پیمانه

دلمه برگ مو

لپه نصف پیمانه

دلمه برگ مو

پیاز خرد شده : به مقدار لازم

شکر : ۴ قاشق غذاخوری

رب : یک قاشق غذا خوری

آبلیموی تازه : نصف استکان

مغز گردو خرد شده : ۴ قاشق غذا خوری

زرشک : ۳ قاشق غذا خوری

نمک، ادویه و فلفل : به مقدار لازم

آب : یک لیوان

برگ مو: نیم کیلو

دلمه برگ مو

بعد از اینکه مواد مورد نیاز رو آماده کردید میریم سراغ طرز تهیه این دلمه خوشمزه. برگ مو ها رو که خوب شستیم داخل قابلمه پر از آب گذاشته و زیر آن را روشن میکینم. زمانی که آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد صبر می کنیم تا دو یا سه قل جوش بزند و بعد زیر آن را خاموش کرده و برگ موها را داخل آبکش میریزیم.

پخت دلمه

پخت دلمه

برای تهیه مایع دلمه بعد از اینکه پیاز داغ رو آماده کردیم نمک و ادویه رو بهش اضافه می کنیم. گوشت رو هم تفت میدیم و برنج و لپه رو که از قبل خیس کردیم بهش اضافه میکنیم. تو این مرحله زرشک، گردو و سبزی رو هم به موادمون اضافه میکنیم. حالا یه قاشق رب رو با یک لیوان آب مخلوط کنید و به مایه تان اضافه کنید. آبلیمو شکر و نمک و فلفل رو با هم مخلوط کرده و نصفش رو به مایع دلمه اضافه میکنیم. حالا درب قابلمه رو نیم باز میزاریم تا مواد کاملا بپزه. بعد از پخت درب قابلمه رو بردارید تا آب آن کاملا گرفته شه. بعد از آماده شدن مواد دلمه برگ مو، مواد رو داخل برگها قرار بدید و بپیچید.

پخت دلمه

ته قابلمه کمی روغن بریزید و چند عدد برگ مو رو کف آن بزارید. دلمه های آماده رو روی هم بچینید و مقداری آب روی آنها بریزید و زیر قابلمه رو روشن کنید و روی شعله بسیار کم بزارید تا کاملا بپزه.

دلمه

دلمه

۱۰ دقیقه قبل از سرو بقیه سس آبلیمو که قبلا آماده کردید رو روی دلمه ها بریزید و زیر آنرا خاموش کنید.

دلمه

دلمه

خب دوستای گل دلمه برگ مو ما آماده س، امیدوارم از این دلمه خوشمزه لذت ببرید. برای مشاهده بقیه مطالب و آموزش های خوشمزه حتما سری به آشپزی هنر در خانه بزنید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید