آموزش پخت رولت مرغ خوشمزه و خوش طمع + نکات آشپزی مدرن

0

رولت مرغ از غذاهای مدرن و خیلی خوشمزه س که طرفدارهای زیادی خصوصا بین جوان ها داره. این غذای خوش طمع رو شما میتونید توی خونه و با امکانات محدود بپزید و ب عنوان یه وعده غذای کامل و مناسب ازش استفاده کنید. با آموزش پخت این غذای عالی در ادامه مطلب همراهم باشید.

رولت مرغ و روشی ساده و خوشمزه برای پخت آن:

پخت رولت مرغ یکی از کارهای راحت و آشپزی های خیلی شیرین و دوست داشتنیه که امروز سعی دارم شما رو با نحوه پخت این رولت خوشمزه آشنا کنم. برای شروع میریم سراغ مواد اولیه مورد نیازمون و بعد از تهیه اونها شروع به پخت میکنیم. این مواد شامل:

سینه مرغ کامل ۱ عدد حدود ۵۰۰ گرم

 رولت
نمک‌ و فلفل به مقدار لازم

آب‌لیمو ۱قاشق سوپ‌خوری
رولت مرغ

 پیاز (نگینی خردشده) ۱ عدد
رولت گوشت

قارچ (خرد شده) ۴ عدد
رولت مرغ

فلفل دلمه‌ای قرمز (نگینی‌خردشده) ۱ عدد
رولت مرغ

زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری

زعفران (ساییده و حل شده در آبجوش) ۱ قاشق چای‌خوری

سس خردل ۱ قاشق چای‌خوری

آرد مقداری
چیپس (خردشده) حدود ۱۰۰ گرم
سفیده تخم‌مرغ ۲ عدد
رولت مرغ
خب اگه مواد مورد نیاز رو آماده کردید بریم سراغ پخت رولت، برای شروع گوشت مرغ را کمی با بیفتک کوب بکوبید. نمک، فلفل و آب‌لیمو را مخلوط کنید و روی مرغ را با قلم‌مو به آن آغشته کنید. حالا حدود سی دقیقه کنار بزارید تا ادویه به خرد مرغ بره و مزه دار شه.
رولت گوشت
 بعد پیاز را در مقداری روغن تفت دهید قارچ را اضافه کنید تفت داده تا آب قارچ کشیده شه. فلفل دلمه‌ای، نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران و سس خردل را اضافه و مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید. بذارید خنک شه.

حالا مواد آماده و سرد شده را یک طرف سینه مرغ بریزید. بعد آن را رول کنید و در فویل بپیچید. به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فری که با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) تنظیم کرده‌اید قرار بدید تا بپزه.

رولت

بعد از نیم ساعت از فر خارج کنید، رول مرغ را از فویل جدا کنید و در مقداری آرد بغلطانید در سفیده‌ تخم‌مرغی که با چنگال زده‌اید بزنید پس از آن در چیپس بغلطانید و در روغن سرخ کنید. این غذای خوشمزه رو میتونید حتی کنار غذاهایی مثل پلو و یا ته چین سرو کنید.

رولت

حالا رولت مرغ شما آماده س، اونو برش بدید و در ظرف مورد نظرتون بچینید و به کمک هنر سفره آرایی تون اونو تزیین کنید و در کنار خونواده از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرید. دوستهای گل حتما سری به بقیه مطالب آشپزی ما بزنید. لحظه هاتون خوش

اشتراک گذاری

یک نظر دهید