آموزش ساخت گل سنبل با خمیر چینی برای هفت سین

0

ساخت گل سنبل با خمیر چینی از هنر های زیبا و پرکاربرده که برای سفره هفت سین ازش استفاده میشه. وجود گل سنبل در هفت سین از سالهای دور رواج داشته ولی به دلیل کمبود گل طبیعی و همینطور امکان پژمرده شدنش گل سنبل های مصنوعی کاربرد بیشتری دارن. امروز با ساخت یک نوع گل سنبل زیبا با خمیر چینی در خدمتتون هستم. با ادامه مطلب همراهم باشید.

نحوه ساخت گل سنبل با خمیر چینی:

برای ساخت گل سنبل با خمیر چینی اولین اقدام تهیه خمیر مناسه که میونید اونو خودتون با چسب چوب و نشاسته درست کنید. بعد از اینکه خمیرو آماده کردید از ترکیب رنگ سفید با قرمز رنگ صورتی بسازید و اونو با خمیر ترکیب کنید، البته میتونید از رنگ بنفش یا هر رنگ دیگه ایی برای گل سنبل استفاده کنید. بعد از ترکیب رنگ و ورز دادن خمیر تکه کوچکی از خمیر به شکل اشک جدا کنید.

ساخت گل سنبل

وسط خمیرتونو به وسیله قیچی نوک تیز تا نیمه برش بدید و بعد هر قسمت رو دو تا برش دیگه بدید طوری که اشک دارای شش قسمت مساوی شه. بعد قسمت هایی که برش دادیم رو با انگشت از هم باز کنید. حالا وقتشه که از پرچم استفاده کنید و اونو به انتهای یک سیم ظریف وصل کنید و وسط گل قرار بدید. به وسیله قلمو روی گلبرگ های گل سایه بندازید تا جلوه و قشنگی بیشتری داشته باشه.

ساخت گل سنبل

ساخت گل سنبل

ساخت گل سنبل

ساخت گل سنبل

ساخت گل سنبل

خب گل ما تو این مرحله آماده س، از این گل به تعداد زیاد بسازید و بعد از خشک شدن، اونها رو با نوار گاترین به هم متصل کنید.

گلسازی

گلسازی

گلسازی

برای ساقه گل سنبل هم میتونید از خمیر چینی سبز و یا ساقه های آماده استفاده کنید و گلهایی که ساختید به اون متصل کنید.

گلسازی

گلسازی

گلسازی

در این مرحله از ساخت گل سنبل با خمیر سبز رنگ برای گلمون برگ میسازیم و با چسب چوب به ساقه گل متصل میکنیم و به صورت برعکس قرار میدیم تا موقع خشک شدن فرم برگ حفظ شه.

گلسازی

گلسازی

گلسازی

گلسازی

خب دوستای گلم گل سنبل ما آماده س میتونید اونو تو رنگ های مختلف بسازید و برای سفره هفت سین ازش استفاده کنید.

گلسازی

امیدوارم از ساخت گل سنبل با خمیر چینی لذت برده باشید و برای عید امسال حتما اونو بسازید. راستی دوستهای گلم سری هم به بقیه مطالب بزنید تا با انواع گلسازی ها و همینطور هفت سین های مختلف آشنا شید. موفق باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید