تزیین آجیل شب یلدا با روش های زیبا و هنرمندانه

0

شب یلدا در واقع به شب اول زمستان گفته می شود که در این شب همه افراد دور هم جمع می شوند و در کنار هم این شب طولانی را جشن می گیرند، یکی از انواع پذیرایی در این شب استفاده از آجیل های رنگارنگ و خوشمزه است که در این مطلب سعی داریم شما را با انواع مختلف تزیین آجیل شب یلدا آشنا کنیم، پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

تفاوت آجیل شب یلدا در گذشته و امروز

در گذشته های دور و سنت های قدیم مردم در شب یلدا به خانه یکدیگر می رفتند و دور کرسی جمع می شدند و این شب بسیار زیبا را در کنار هم با شادی سپری می کردند. شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد که یکی از این مراسم استفاده از انواع خوراکی های سالم و خوشمزه برای پذیرایی از مهمان ها و خوش گذراندن در کنار هم است.

این سنت دیرینه تا به امروز نیز پا برجاست، انواع خوردنی هایی که در گذشته در شب یلدا برای پذیرایی استفاده می شد انواع میوه ها مثل هندوانه و انار و آجیل های خوشمزه ای چون نخودچی، بادام، پسته، فندق، انجیر، کشمش، خرما، توت، برگه زرد آلو، گردو و بسیاری از میو های خشک شده بود ولی امروزه علاوه بر این نوع آجیل ها از انواع تخمه ها مثل تخمه کدو، تخمه هندوانه، تخمه آفتابگردان، تخمه ژاپنی، بادام هندی و بادام زمینی استفاده می شود و از شیرینی های مصنوعی مثل باسلوق و نقل نیز استفاده می شود.

انواع دکوراسیون آجیل شب یلدا

اغلب افراد با سلیقه و هنرمند سعی می کنند زیباترین تزیینات را در شب یلدا داشته باشند، این نوع دیزاین ها شامل تزیین هدیه شب یلدا برای عروس و داماد، تزیین میز شب یلدا، تزیین انار شب یلدا، تزیین سبد میوه، تزیین کیک برای شب یلدا، میوه آرایی هندوانه شب یلدا، تزیین کردن آجیل برای شب یلدا، تزیین لبو و کدو شب یلدا و… می باشد که هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارا می باشند و جایگاه ویژه ایی در سفره شب یلدا دارند که در این مطلب قصد داریم آموزش تزیین آجیل را ارائه دهیم.

نحوه تزیین آجیل شب یلدا برای عروس

 برای این نوع تزیین ایده ها و روش های بسیار زیبا و جالبی وجود دارد که در ادامه مدل های مختلفی از آن را مشاهده می فرمایید.

  • یکی از این مدل ها استفاده از تکه های مقوا یا طلق است که می توانید با استفاده از یک الگو آن را تقسیم بندی کنید و در هر قسمت یک نوع آجیل را بریزید و با پر شدن همه قسمت ها در نهایت طرح بسیار زیبا و بی نظیری را خواهید داشت.
  • مورد دیگر استفاده از یک ظرف زیبا و شکیل است که می توانید به صورت لایه لایه شبیه تزیین سالاد انواع آجیل را با توجه به سلیقه ای که دارید با یک رنگ بندی مناسب در کنار هم بچینید و یک ظرف زیبا با تزیینی جذاب داشته باشید.
  • روش دیگر استفاده از ظروف بلوری یا حصیری که شبیه به ظروف ترشی خوری و صبحانه خوری دارای تقسیم بندی می باشند برای بکار گیری تزیین است و در هر بخش یک رنگ آجیل بریزید و روی آن را با سلفون ببندید.
  • در روش بعدی طرح یک گل یا بته جقه و یا یک طرح اسلیمی را بسته به سلیقه خود انتخاب نمایید و با استفاده از یک نوع آجیل که رنگ منحصر به فرد و متفاوتی دارد آن طرح را در آورید و سپس قسمت های مختلف و گل برگ های آن طرح را با انواع آجبل پر کنید. توجه داشته باشید که این کار را در یک ظرف لبه دار انجام دهید که قابل حمل و نقل باشد.
  • روش بعد استفاده از یک گلدان شیشه ای یا تنگ بلوری است که برای این منظور انواع آجیل را به صورت لایه لایه و با رنگ بندی خاص و زیبا در داخل آن بریزید و پس از پر شدن ظرف می توانید لبه ظرف را با روبان، تور و مروارید تزیین کنید. استفاده از برگه قیسی و آبنبات میوه ها نیز می تواند تزیین آجیل شما را زیباتر کند.

مدل های تزیین آجیل با ایده های جدید و زیبا

در ادامه انواع بسیار جالبی از تزیینات آجیل شب یلدا را با استفاده از ایده های جذاب و هنرمندانه مشاهده می نمایید.

روش زیبا کردن آجیل شب یلدا مدل تزیین آجیل در سبد به شیوه ای بسیار خلاقانه برای یلدا

نحوه زیبا سازی آجیل شب یلدا نمونه بسیار زیبا تزیین آجیل برای یلدا

مدل های بی نظیر آراستن آجیل شب یلدا مدل زیبا تزیین آجیل در جعبه به شکلی هنرمندانه

مدل های جالب تزیین آجیل شب یلدا تزیین آجیل با مقوا

نحوه آراستن آجیل شب یلدا به روشی آسان مدل بسیار جالب تزیین آجیل با طرح اسلیمی برای یلدا

نحوه تزیین آجیل یلدا نمونه شیک تزیین آجیل در جعبه برای یلدا

انواع جالب آراستن آجیل شب یلدا تزیین آجیل و میوه برای شب یلدا

روش های مختلف تزیین آجیل برای یلدا مدل هنرمندانه و جالب تزیین آجیل برای یلدا

انواع جذاب تزیین آجیل برای یلدا تزیین ظرف آجیل برای یلدا

انواع بسیار زیبا تزیین آجیل شب یلدا مدل بسیار زیبا دیزاین آجیل شب یلدا

مدل های مختلف تزیین آجیل برای یلدا نمونه تزیین بسیار شیک آجیل برای یلدا

مدل های بسیار زیبا تزیین آجیل برای یلدا مدل تزیین آجیل به شکل گلی زیبا برای یلدا

مدل های بی نظیر تزیین آجیل برای یلدا نمونه بسیار جالب تزیین آجیل و میوه برای یلدا در سبد

مدل های شیک تزیین آجیل برای یلدا تزیین آجیل در سینی برای شب چله

انواع جالب زیبا سازی آجیل شب یلدا نمونه بسیار زیبا تزیین آجیل شب یلدا

انواع بسیار شیک تزیین آجیل شب یلدا تزیین آجیل برای شب یلدایی عروس

متنوع ترین مدل های تزیین آجیل برای یلدا نمونه بسیار زیبا تزیین آجیل شب یلدا

مدل های بی نظیر تزیین آجیل برای یلدا تزیین ظرف آجیل در شب یلدا

انواع بسیار شیک تزیین آجیل برای یلدا تزیین آجیل به شکل گل برای یلدا

مدل های مختلف تزیین آجیل در سبد برای یلدا دیزاین آجیل شب چله

زیباترین انواع تزیین آجیل شب یلدا نمونه جالب تزیین آجیل برای یلدا

انواع جالب تزیین آجیل برای یلدا تزیین سینی آجیل با مقوا

انواع بسیار زیبا تزیین آجیل برای یلدا تزیین آجیل در تنگ شیشه ایی برای یلدا

انواع مختلف تزیین آجیل و میوه برای یلدا مدل تزیین بسیار شیک و زیبا آجیل شب یلدا

مدل های بسیار شیک تزیین آجیل در تنگ برای یلدا نمونه بسیار شیک طراحی آجیل شب یلدا در تنگ

مدل های جالب آراستن آجیل شب یلدا تزیین کردن آجیل شب یلدا برای مهمانی

انواع تزیین آجیل شب یلدا تزیین آجیل برای شب یلدایی عروس

اینم چند نمونه دیگه از انواع تزیینات آجیل در ظرف های مختلف که هر کدوم قشنگی خاص خودشونو دارن و برای همه مهمونی ها میشه از این تزیینات زیبا استفاده کرد و  اینطوری هنر و سلیقه تون رو به دیگران نشون بدید و از این همه تنوع و  زیبایی لذت ببرید.

تزئین آجیلتزئین آجیلتزئین آجیلتزئین آجیلتزئین آجیلتزئین آجیلتزئین آجیل

امیدواریم که از مشاهده تصاویر مربوط به انواع تزیین آجیل شب یلدا نهایت لذت را برده باشید و با الگوبرداری از این ایده و روش ها بهترین نوع تزیین را در شب یلدا در مهمانی های خود ارائه دهید، حال می توانید به بخش تزیینات شب یلدا مراجعه کنید و از دیگر مطالب و ایده های جدید و خاص برای تزیین کردن سفره شب یلدا و تک تک خوراکی ها و میوه ها نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید