طرز تهیه مربای هویج خوشمزه و مجلسی با روش های ساده و عالی

0

مربای هویج را می توان یکی از خوشمزه ترین مرباها نامید که علاوه بر طعم و مزه بی نظیر، دارای ظاهری جذاب و اشتها برانگیز است و از این رو طرفداران زیادی نیز دارد. بر این اساس و برای راهنمایی بیشتر کدبانوهای هنرمند و با ذوق قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه مربای هویج بپردازیم که امیدواریم این آموزش مرحله به مرحله و عالی مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد. پس در ادامه همراه ما بوده و با روشی ساده و لذت بخش برای پخت مربای هویج آشنا شوید.

طرز تهیه مربای هویج که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم یکی از آموزش های امتحان شده و بسیار عالی است که می تواند به شما عزیزان برای پخت مربایی عالی و خوش طعم کمک کند. در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه پنکیک صبحانه پرداختیم که می توانید آن را با انواع مربا از جمله مربای توت فرنگی، مربای هویج و… نوش جان فرمایید و صبحانه ایی دلچسب و عالی برای اعضا خانواده فراهم آورید.

مربای هویج خوش رنگ و خوشمزه

مواد لازم برای پخت مربای هویج :

  • هویج : ۵۰۰ گرم
  • شکر : ۵۰۰ گرم
  • آب : دو لیوان
  • گلاب : نصف پیمانه
  • هل : به مقدار دلخواه
  • آبلیمو : یک قاشق سوپ خوری
  • زعفران آب شده : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای هویج :

برای پخت مربای هویج بهتر است از هویج های تازه و سالم استفاده نمایید تا مربایی خوش طعم و خوش رنگ داشته باشید، ابتدا هویج ها را شسته و پوست بگیرید. سپس آنها را رنده نمایید. البته می توانید به دلخواه هویج ها را خرد کرده و یا از رنده درشت نیز استفاده کنید که این انتخاب کاملا سلیقه ایی است.

طرز تهیه مربای هویجآموزش پخت مربای هویج

حال هویج های رنده شده را در قابلمه لعابی مناسب ریخته و لابه لای آن شکر بپاشید، در صورت تمایل می توانید از در این مرحله از هل پودر شده نیز استفاده کنید و آن را همراه شکر لابه لای هویج ها بریزید. سپس قابلمه را برای چند ساعت کنار بگذارید تا هویج ها تا شکرها کاملا آب شوند.

پخت مربا هویجطرز تهیه مربا هویج

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از گذشت حدود بیست دقیقه می توانید زعفران را که با گلاب دم نموده اید به هویج های داخل قابلمه اضافه کنید. در مراحل آخر پخت نیز آبلیمو را اضافه نمایید. بعد از اینکه آب داخل قابلمه تبخیر شد و مربا قوام یافت می توانید شعله را خاموش نمایید. بهترین زمان برای پختن هویج ها، زمانی است که رنگ هویج شفاف شده  و ظاهر براقی داشته باشند.

دم کردن زعفران برای مربای هویجمراحل پخت مربای هویج

زمانی که از پخت کامل مربای هویج اطمینان یافتید و شعله را خاموش کردید، صبر کنید تا مربا در همان قابلمه خنک شود و سپس آن را در ظرف های شیشه ایی مناسب بکشید.

آموزش مرحله به مرحله پخت مربای هویج

نکات مهم برای پخت مربای هویج :

  1. برای بهبود طعم مربای هویج می توانید در هنگام طبخ از مقداری رنده پوست پرتقال یا کمی پودر ژله پرتقال استفاده نمایید.
  2. اضافه کردن گلاب، وانیل، هل و… سلیقه ایی است و شما می توانید به دلخواه آنها را اضافه یا کم کنید.
  3. در صورتی که مربا به خوبی نپخته باشد یا شکر آن کم باشد ممکن است بعد از گذشت مدتی کپک بزند.
  4. در صورت تمایل می توانید از خلال پسته با بادام نیز در مربای هویج استفاده نمایید.
  5. در مراحل آخر پخت مربا، می توانید مقداری مربا را داخل ظرف کوچک ریخته و در فریزر قرار دهید تا بعد از سرد شدن قوام مربا را تست نمایید.
  6. در صورتی که تمایل می توانید هویج ها را به اشکال مختلف از جمله به شکل گل رز تزیین نمایید و از این طریق مربای زیبایی داشته باشید.

طرز تهیه مربای هویج به شکل گل رز

با روشی عالی در رابطه با طرز تهیه مربای هویج آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند و توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. از تمامی شما دوستان علاقه مند به تهیه مرباهای مختلف دعوت می نماییم با کلیک بر روی طرز تهیه مربا و مراجعه به این صفحه از دیگر دستورات عالی و امتحان شده در این زمینه دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید