طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال بسیار خوشمزه

0

طرز تهیه کیک پرتقالی از جمله دستورات عالی و بی نظیری است که یادگیری آن برای همه کدبانوهای هنرمند لازم است. کیک پرتقالی دارای دستور طبخ آسان و ساده ایی است که نتیجه ایی مطلوب و فوق العاده دارد. بر این اساس در این مطلب به ارائه دستور پخت امتحان شده کیک پرتقالی می پردازیم که امیدواریم این دستور عالی مورد توجه شما بانوان هنرمند قرار بگیرد و از بافت و مزه عالی این کیک لذت ببرید.

پخت کیک خانگی یکی از هنر های پرطرفدار و عالی است که اغلب بانوان هنرمند تمایل زیادی به یادگیری انواع مختلف آن دارند. در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به معرفی طرز تهیه کیک شکلاتی و همچنین طرز تهیه کیک بستنی پرداختیم که مورد توجه شما دوستداران کیک های خانگی قرار گرفت، در این مقاله قصد داریم به آموزش طرز تهیه کیک پرتقالی بپردازیم که امیدواریم این کیک خوشمزه را در منزل تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید.

کیک پرتقالی با سس پرتقال

مواد لازم برای پخت کیک پرتقالی :

  • تخم مرغ : دو عدد
  • آب پرتقال : نصف لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • روغن مایع : یک سوم لیوان
  • آرد سفید : یک و نیم لیوان
  • وانیل : نوک قاشق
  • بکینگ پودر : ۱ قاشق مرباخوری
  • رنده پوست پرتقال بدون سفیدی : یک قاشق مرباخوری

مواد لازم برای کیک پرتقالی

طرز تهیه کیک پرتقالی :

همانطور که در طرز تهیه کیک ساده نیز مطرح نمودیم، برای نتیجه گیری بهتر در پخت کیک بهتر است تمامی مواد را نیم ساعت قبل از یخچال خارج نموده و در دمای منزل قرار دهید. ابتدا پوست پرتقال را رنده نمایید، توجه کنید که نباید از قسمت سفید پوست پرتقال استفاده نمایید، زیرا ممکن است کیک شما تلخ شود. سپس آب پرتقال ها را بگیرید و در ظرفی جداگانه بریزید.

طرز تهیه کیک پرتقالی

بعد از گذشت نیم ساعت که مواد اولیه خارج از یخچال بود، شروع به پخت کیک پرتقالی می کنیم، برای شروع تخم مرغ ها، شکر، وانیل و رنده پوست پرتقال را مخلوط کرده و حدود پنج دقیقه با همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار شود.

مراحل پخت کیک پرتقالیهم زدن مواد کیک پرتقالی

در این مرحله از طرز تهیه کیک پرتقالی روغن مایع را اضافه نموده و کمی هم بزنید و بعد از آن آب پرتقال طبیعی را اضافه کنید و مجددا با همزن هم بزنید. نیازی به هم زدن زیاد نیست، همین که مواد با هم مخلوط شده و یکدست شوند کافی است.

پخت کیک پرتقالی با آب پرتقالمراحل پختن کیک پرتقالی

همزن را کنار گذاشته، آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و  بعد از الک نمودن به مواد اولیه اضافه نمایید و با قاشق هم بزنید.  هم زدن بیش از حد باعث می شود پف کیک کم شود. پس بهتر است هم زدن را تنها تا زمانی که مواد یکدست شوند ادامه دهید.

دستور پخت کیک پرتقالیآموزش پخت کیک با پرتقال

حال کف و دیواره های قالب را با روغن نباتی چرب نموده و آرد پاشی کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر با درجه ۱۸۰ قرار دهید.

چرب کردن قالب برای پخت کیککیک پرتقالی خوشمزه و عالی

کیک پرتقالی شما آماده است، صبر کنید تا خنک شود و سپس آن را از قالب خارج نمایید.

کیک پرتقالی

کیک پرتقالی که در این مطلب به آموزش پخت آن پرداختیم دارای طعم و مزه بی نظیری است اما در صورتی که تمایل دارید کیک خاص و متفاوتی داشته باشید، می توانید از سس پرتقالی نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه کیک پرتقالی خانگی

طرز تهیه سس پرتقال برای کیک پرتقالی :

برای تهیه سس پرتقالی نصف لیوان آب پرتقال طبیعی را با یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و سپس یک قاشق غذاخوری ژله پرتقال به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا کمی غلیظ شود. بعد از اینکه تا حدودی به غلظت مورد نیاز رسید، حرارت را خاموش کرده و بعد از اینکه از داغی افتاد و تا حدودی خنک شد روی کیک بریزد.

کیک پرتقالی با آب پرتقالطرز تهیه سس پرتقال برای کیکتهیه سس با ب پرتقال برای کیک پرتقالی

برای تزیین کیک پرتقالی می توانید علاوه بر سس پرتقال، از برش های نازک پرتقال نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال

حال که با طرز تهیه کیک پرتقالی آشنا شدید، پیشنهاد می کینم این کیک خوشمزه را در منزل بپزید و از نوش جان کردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش پخت کیک مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های جدید و دستورات امتحان شده و عالی نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید