آموزش دوخت دندان موشی روی پارچه های نمدی و چرمی

0

دوخت دندان موشی یکی از پرکاربردترین دوخت ها در هنر نمد دوزی است که علاوه بر استحکام کار، نقش مهمی در زیبایی کارهای نمدی دارد، البته از این دوخت زیبا در سایر کارهای هنری از جمله: چرم دوزی، دوخت کیف نمدی و چرمی، دوخت عروسک های مختلف و… نیز استفاده می شود. از این رو در این مطلب به معرفی مراحل دوخت های دندان موشی می پردازیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید باشد.

آموزش مرحله به مرحله دوخت دندان موشی روی نمد :

دوخت دندان موشی را می توان به اشکال مختلف مورد استفاده قرار داد، این دوخت روی پارچه های نمدی یک لایه، دو لایه، و به صورت دایره ایی مورد استفاده قرار می گیرد که پر مصرف ترین نوع آن، انجام این دوخت بر روی دو تکه پارچه هم اندازه است که برای تهیه عروسک های نمدی، کیف و کفش و… مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو سعی می کنیم در این مطلب به معرفی این نوع دوخت بپردازیم.

آموزش دوخت دندان موشی

برای شروع دو تکه نمد هم اندازه را بر روی هم قرار دهید. حدود نیم سانت از لبه پارچه فاصله گرفته و سوزن را بین دو لایه وارد نموده و گره بزنید. توجه داشته باشید که گره بین دو لایه پنهان می شود.

دندان موشی برای اتصال دو لایه

حال دو لایه را بر روی هم قرار دهید و از روی لایه بالایی سوزن را وارد نمایید و از زیر هر دو لایه خارج نموده و بیرون بکشید. مشاهده می نمایید که حلقه ایی به دو دو لایه ایجاد شده است که باعث اتصال آنها به یکدیگر می گردد. حال سوزن را از داخل حلقه و در عرض نمد ها، عبور دهید در ادامه تصاویر مرتبط به این مراحل را ملاحظه می فرمایید.

آموزش دوختن دندان موشی دندان موشی روی پارچه های نمدی دوختن دندان موشی

مجددا با فاصله نیم سانتی متر سوزن را وارد نمایید و طبق مراحل قبل شروع به دوخت زدن کنید تا دندان موشی های شما بیشتر شود.

آموزش نمدی دوزی انواع دوخت روی نمد

دوخت را تا انتهای پارچه ادامه دهید، برای آخرین دندان موشی، سوزن را از اولین دوخت عبور دهید. این روش برای دوخت کیف نمدی کاربر زیادی دارد.

آموزش دوخت دندان موشی مراح دوختن دندان موشیمراحل دوختن دندان موشی

امیدواریم آموزش مرحله به مرحله دوخت دندان موشی که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان هنرمند واقع شده باشد و با استفاده از این دوخت زیبا کارهای هنری جدید و متفاوتی انجام دهید. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی تزیینات نمدی با موارد متنوع استفاده از این دوخت و سایر دوخت های زیبا و جدید آشنا شده و نهایت استفاده را از آموزش های ارائه شده ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید