طرز تهیه شیرینی مربایی بسیار خوشمزه برای عید نوروز

0

شیرینی مربایی مشهدی را می توان یکی از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین شیرینی ها برای عید نوروز دانست که شما کدبانوهای هنرمند می توانید به درست کردن شیرینی مربایی در منزل نموده و از این طریق پذیرایی عالی و فوق العاده ایی از مهمان ها داشته باشید. از این رو در این مطلب به ارائه طرز تهیه شیرینی مربایی خوشمزه و عالی می پردازیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

شیرینی مربایی یکی از شیرینی های مناسب برای عید نوروز است که می تواند در کنار انواع شیرینی های عید همچون شیرینی گردویی، شیرینی نارگیلی، شیرینی مرنگ، شیرینی نخودی، شیرینی برنجی و … برای پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار بگیرد. شیرینی مربایی را برخی به نام شیرینی مشهدی یا شیرینی آلمانی می شناسند. در ادامه طرز تهیه شیرینی مربایی خوشمزه را مشاهده نمایید.

آموزش درست کردن شیرینی مربایی

مواد لازم برای پخت شیرینی مربایی :

  • آرد : دو لیوان سر پر
  • شکر : دو سوم لیوان
  • کره : یک لیوان
  • گلاب : یک قاشق چای خوری
  • وانیل : به مقدار لازم
  • مربا یا مارمالاد : به مقدار دلخواه

مواد لازم برای روی شیرینی مربایی :

  • پودر شکر : یک قاشق غذاخوری
  • خامه : یک قاشق غذاخوری
  • وانیل : به مقدار کمی

طرز تهیه شیرینی مربایی :

یک لیوان کره نرم شده را داخل ظرفی مناسب ریخته و با دور تند همزن حدود یک دقیقه بزنید تا کاملا یکدست شود و تا حدودی پف کند. سپس آرام آرام شکر را اضافه نمود و سرعت همزن را کمتر کنید و همچنان هم بزیند. بعد از اینکه تمام شکر را اضافه نمودید، همچنان سه دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد به خورد هم رفته و کاملا یکدست شوند. حال وانیل و گلاب را نیز اضافه کنید. آرد را دو یا سه مرتبه الک نموده و سپس به مواد اضافه نمایید و همپنان هم بزنید.

طرز تهیه شیرینی مربایی

یک عدد پلاستیک فریزر را چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید و سپس درب پلاستیک را بسته و آن را حدود چهار ساعت در یخچال قرار دهید.

مراحل پخت شیرینی مربایی

بعد از گدشت چهار ساعت خمیر را از یخچال خارج نموده و دستانتان را چرب نموده و خمیر را با دست کمی ورز دهید. توجه کنید که خمیر باید صاف و یکدست شده باشد. حال خمیر را به اندازه یک گردو بردارید و آن را داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید.

مراحل تهیه شیرینی مربایی مشهدی

سپس وسط آن را با انگشت گود کنید. در صورتی ک حس کردید خمیر حالت چسبندگی دارد آن را مجددا برای یک یا دو ساعت داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی مربایی آلمانی

حال قسمت گود شده را با مربا یا مارمالاد با طعم دلخواه پر کنید. سینی را داخل فر که از نیم ساعت قبل روشن نموه اید، قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بپزد سپس سینی را از فر خارج کنید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا شیرینی ها کاملا خنک شود.

شیرینی مربایی با طرز تهیه آسان

حال خامه، پودر شکر و وانیل را با یکدیگر مخلوط نموده و با همزن بزنید تا کاملا نرم و یکدست شود. سپس با قاشق کمی روی شیرینی مربایی ها بریزید و در یخچال قرار دهید تا رویه شیرینی ها کاملا ببندد.

آموزش شیرینی مربایی مشهدیپخت شیرینی مربایی بسیار خوشمزه

شیرینی مربایی ما آماده است، می توانید آن را حدود ۶ روز در یخچال نگهداری کنید. امیدواریم طرز تهیه شیرینی مربایی که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان واقع شده باشد و از این آموزش زیبا نهایت استفاد را ببرید.

طرز پخت شیرینی مربایی مشهدی

آموزشی که ملاحظه نمودید یکی از بهترین آموزش ها در رابطه با طرز تهیه شیرینی مربایی می باشد که امیدواریم برای شما دوستان نیز مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این دستور پخت برده باشید. شما دوستان علاقه مند همچنین می توانید با کلیک بر روی شیرینی عید با دیگر دستورات مفید و عالی در این زمینه آشنا شده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید