طرز تهیه شیرینی برنجی کرمانشاهی مخصوص عید نوروز

1

شیرینی نان برنجی که یکی از شیرینی های اصیل ایرانی می باشد از جمله خوشمزه ترین شیرینی ها محسوب می گردد که روش پخت راحتی نیز دارد. از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه شیرینی برنجی مخصوص عید بپردازیم که امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان نیز مفید و کاربردی باشد. در ادامه دستور پخت شیرینی نان برنجی را ملاحظه نمایید.

پخت شیرینی برای عید نوروز یکی از جذاب ترین فعالیت های اسفند ماه می باشد. در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه شیرینی مرنگ، شیرینی نارگیلی، شیرینی گردویی و دیگر شیرینی های عید نوروز پرداختیم. در این مطلب به ارائه دستور پخت شیرینی نان برنجی می پردازیم. همانطور که می دانید روش های متعددی در رابطه با طرز تهیه شیرینی برنجی مطرح گردیده است که هر یک مخصوص به منطقه و شهر خاصی می باشد. دستور پختی که در این مقاله از مجله اینترنتی هنر در خانه ملاحظه می فرمایید یکی از دستورات امتحان شده و عالی است که می تواند راهنمای شما کدبانوهای عزیز در رابطه با پخت شیرینی نان برنجی برای عید باشد.

طرز تهیه شیرینی برای عید نوروز

مواد لازم برای پخت شیرینی برنجی :

  • آرد برنج : ۷۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ : دو عدد متوسط
  • سفیده تخم مرغ : بک عدد
  • پودر قند : ۱۳۰ گرم
  • روغن جامد : ۲۵۰ گرم
  • گلاب : یک استکان
  • تخم خرفه برای تزیین : مقداری

طرز تهیه شیرینی برنجی برای عید :

برای پخت شیرینی برنجی، همچون سایر کیک و شیرینی ها، بهتر است مواد اولیه را از قبل در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسد. برای شروع سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کاملا پف کند، سپس ظرف را کنار بگذارید.

مواد لازم برای شیرینی نان برنجی

حال در ظرفی جداگانه پودر قند و زرده های تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط نمایید و با همزن بزنید.

پخت شیرینی نان برنجی

در این مرحله از پخت شیرینی نان برنجی، روغن را اضافه نموده و مجددا با همزن بزنید تا کرم رنگ شود. توجه داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر می توانید از ترکیب روغن نیمه جامد (روغن نباتی) و روغن قنادی استفاده کنید. فقط قبل از مخلوط کردن آنها را با استفاده از پشت چنگال یکدست نمایید.

آموزش درست کردن شیرینی برنجی

بعد از مخلوط شدن مواد با هم، همزن را کنار بگذارید و سپس سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و تا حدی که مخلوط شوند با قاشق و  به آهستگی هم بزنید.

طرز تهیه شیرینی برنجی برای عید

آرد برنج را اضافه نموده و مخلوط کنید. توجه نمایید که خمیر بدست آمده خمیر منسجمی نیست. نکته مهم در زمینه اضافه نمودن آرد این است که باید آرد را به صورت مرحله به مرحله اضافه کنید. زیرا میزان روغن کشی آردها با یکدیگر متفاوت است.

پخت شیرینی نان برنجی کرمانشاهی

حال گلاب را اضافه نموده و مخلوط کنید و سپس خمیر بدست آمده را به مدت بیست و چهار ساعت در مکانی خنک استراحت دهید.

طرز پخت شیرینی نان برنجی

بعد از گذشت ۲۴ ساعت، به اندازه یک گردو از خمیر برداشته و ورز دهید و سپس آن را پهن نمایید و با چنگال خطوطی روی آن ایجاد نمایید و در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی برنجی

برای تزیین روی شیرینی برنجی می توانید از قالب شیرینی نخودچی که به صورت گرد است و با قالب های مخصوص شیرینی برنجی نیز استفاده نمایید و سطح شیرینی را به دلخواه قالب زده و سپس مقدار کمی تخم خرفه روی آن بریزید.

آموزش تهیه شیرینی برنجی

سینی را در طبقه بالای فر قرار دهید و اجازه دهید که با دمای ۱۷۵ درجه به مدت پانزده دقیقه شیرینی ها بپزد. سپس سینی را خارج نموده و صبر کنید تا شیرینی ها کاملا خنک شوند و بعد آنها را از کاغذ روغنی جدا نمایید و در ظرف دلخواه بچینید.

پخت شیرینی برنجی برای عید نوروز

با یکی از بهترین دستورات در رابطه با طرز تهیه شیرینی برنجی آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از این دستور و رعایت نکات مطرح شده، شرینی خوشمزه و عالی برای عید نوروز تهیه نمایید. همچنین می توانید با کلیک بر روی شیرینی عید با دیگر دستورات ارائه شده برای پخت انواع شیرینی آشنا شده و نهایت استفاده را از آنها ببرید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید