طرز تهیه باسلوق (راحت الحلقوم) ژله ای خوشمزه و عالی

0

باسلوق یا راحت الحلقوم یکی از خوردنی های بسیار خوشمزه و عالی است که طرفداران زیادی دارد و طمئنا طعم و مزه بی نظیر آن برای همه ما تداعی کننده دوران خوش کودکی است. از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه باسلوق خوشمزه و عالی بپردازیم که می تواند خوراکی مناسبی برای عصرانه، پذیرایی از مهمان ها و حتی شب یلدا و عید نوروز نیز باشد. تا پایان همراه ما باشید و با روشی ساده و آسان برای تهیه باسلوق خانگی آشنا شوید.

طرز تهیه باسلوق خانگی خوشمزه با روشی آسان و ساده :

آشپزی و شیرینی پزی هنری زیبا و دلچسب است که اغلب بانوان هنرمند علاقه زیادی به یادگیری آن دارند. در مباحث قبل به ارائه طرز تهیه شیرینی گردویی و همچنین طرز تهیه شیرینی نارگیلی پرداختیم که خوشبختانه با استقبال شما عزیزان روبرو شد، در این مقاله قصد داریم به معرفی روشی ساده برای تهیه باسلوق بپردازیم. روش های متعددی به عنون طرز تهیه باسلوق ارائه گردیده است که هریک نتیجه ایی متفاوت و خاص دارند. اما ما در این مطلب روشی را برای تهیه باسلوق خانگی ارائه می دهیم که امتحان شده و کامل است و نتیجه ایی عالی دارد. در ادامه همراه ما باشید و از این دستور فوق العاده نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه راحت الحلقوم (باسلوق)

مواد لازم برای تهیه باسلوق :

  • شکر : یک لیوان
  • نشاسته : نصف لیوان
  • آب : یک و نیم لیوان
  • گلاب : نصف لیوان
  • پودر نارگیل : مقداری برای غلطاندن
  • گردو، بادام یا پسته برای تزیین باسلوق
  • ژله مورد نظر : یک بسته

روش تهیه باسلوق ژله ای :

روش تهیه باسلوق میوه ای یا ژله ای همانند طرز تهیه مسقطی است که نتیجه ایی فوق العاده عالی و دلچسب دارد. برای شروع نشاسته را با آب حل کنید و سپس شکر و یک بسته پودر ژله را نیز اضافه کنید. بعد از حل شدن، گلاب را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود.

باسلوق ژله ای خانگیروش تهیه باسلوق با ژله

سپس روی حرارت ملایم گذاشته و آرام هم بزنید تا خودش را بگیرد و غلیظ شود.

تهیه باسلوق لیمویی خوشمزهطرز تهیه باسلوق ژله ایی خوشمزه

حال سینی مناسبی انتخاب نموده و کف آن را چرب کنید و پودر نارگیل بپاشید و مواد باسلوق را از روی حرارت برداشته و در سینی بریزید.

آموزش تهیه باسلوق خانگی

صبر کنید تا باسلوق ها به مدت شش یا هفت ساعت در یخچال بماند. سپس آنها را برش زده و یا با قالب های سرینی پزی فرم دهید و در پودر نارگیل بغلطانید.

طرز تهیه باسلوقباسلوق میوه ایی

باسلوق های شما آماده است، در صورت دلخواه می توانید انها را با گردو یادام یا پسته تزیین کنید.

تهیه باسلوق گردویی خوشمزه

بهتر است باسلوق های میوه ایی را با ژله های ترش مثل لیمو، پرتقال یا تمشک تهیه کنید تا طعم باسلوق شما ایده آل و عالی گردد.

انواع باسلوق میوه ایی

با طرز تهیه باسلوق خانگی خوشمزه و عالی آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از روش ذکر شده اقدام به تهیه باسلوق نموده و باسلوق هایی خوشمزه و عالی تهیه نمایید. از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی با دیگر دستورات امتحان شده و عالی برای تهیه انواع کیک و شیرینی و دسر های خوشمزه و مجلسی آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید