طرز تهیه خاگینه ساده و دستور پخت خاگینه تبریزی

1

خاگینه را می توان یکی از پیش غذاهای خوشمزه نامید که می تواند انتخاب مناسبی برای عصرانه و مهمانی های دورهمی باشد، از این رو قصد داریم در این مطلب طرز تهیه خاگینه را با دو روش مجزا را معرفی نماییم که با استفاده این دستور پخت ها می توادی اقدام به تهیه خاگینه خوشمزه و پفی نمایید. در ادامه همراه ما بوده و از دستور پخت خاگینه نهایت استفاده را ببرید.

 آموزش پخت و طرز تهیه خاگینه با دو روش ساده و آسان :

آشنایی با طعم و مزه های جدید برای همه ما جذاب و دوست داشتنی است. در این میان تهیه انواع پیش غذا و عصرانه های مختلف از جذابیت بیشتری برخوردار است که می توان آنها را برای دورهمی های کوچک تهیه نمود. در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه دونات و همچنین طرز تهیه دسر پرداختیم که هر یک گزینه مناسبی برای عصرانه محسوب می گردند. در این مطلب نیز با دستوری ویژه و خاص در خدمت شما دوستان هستیم و طرز تهیه خاگینه را مطرح می نماییم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

آموزش پخت خاگینه در منزل

طرز تهیه خاگینه ساده :

مواد لازم :

تخم مرغ : ۵ عدد
ماست : ۶ قاشق غذاخوری
آرد :  ۶قاشق غذاخوری
بکینگ پودر : یک قاشق مرباخوریشکر : ۲ لیوان سرخالی
آب : ۲ لیوان سر خالی
زعفران : به مقدار لازم

طرز تهیه :

برای پخت خاگینه ساده ابتدا تخم مرغ ها و ماست را به خوبی مخلوط نموده و کاملا ه مبزنید تا یکدست شود و تغییر حالت دهد. سپس بکینگ پودر و آرد را به آن اضافه نموده و مجددا با چنگال هم بزنید تا مخلوط شوند.

دستور پخت خاگینه

حال در ماهیتابه ایی مناسب دو قاشق روغن ریخته و مواد را همانند کوکو داخل ماهیتابه بریزید. شعله پخش کن را روی اجاق گاز قرار داده و سپس ماهیتابه را روی آن قرار دهید.

طرز تهیه خاگینه ساده تبریزی

توجه داشته باشید که باید حرارت بسیار کم بوده و بر روی در ماهیتابه نیز دم کنی قرار دهید. بعد از نیم ساعت درب آن را برداشته و خاگینه را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

خاگینه خوشمزه و عالی

برای شربت خاگینه نیز، شکر آب و زعفران را روی حرارت گذاشته تا شکر کاملا حل شود و کمی غلیظ گردد. بعد از اینکه دو طرف خاگینه سرخ شد شربت خنک شده را روی ان بریزید و میل نمایید. توجه داشته باشید که می توانید خاگینه را به شکل دلخواه برش بزنید و همچنین به دلخواه از سبزی کوکو و یا نعناع نیز در آن استفاده نمایید و طعم متفاوتی به آن ببخشید.

طرز تهیه خاگینه

طرز تهیه خاگینه تبریزی یا قیقاناخ  :

مواد لازم :

تخم مرغ : ۲ عدد
آرد : سه قاشق سوپ خوری
ماست : سه قاشق سوپ خوریبکینگ پودر : یک چهارم قاشق چای خوری
وانیل : خیلی کم
شکر : یک لیوان
اب ک نصف لیوان
گلاب : چهار قاشق سوپ خوری
زعفران : به مقدار نیاز
گردو : شش عدد خرد شده
پودر هل، پودر دارچین و پودر گل محمدی : هر کدام یک قاشق مرباخوری ( البته با توجه به ذائقه می توانید مقدار هر یک را کم یا زیاد نمایید)

طرز تهیه خاگینه :

برای تهیه خاگینه تبریزی نیز همانند خاگینه ساده باید ابتدا تخم مرغ ها را با وانیل خلوط کرده و با چنگال هم بزنید.

مراحل پخت خاگینه

سپس ماست شیرین را اضافه نموده و مجددا هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

خاگینه با ماست

حال ارد و بکینگ پودر را اضافه نمایید و خوب هم بزنید. توجه دشاته باشید که اگر غلظت آن کمتر از فرنی بود باید کمی آرد به آن اضافه نمایید.

تهیه خاگینه سادهخاگینه ساده

در این مرحله تابه را چرب نموده و مایه را داخل آن بریزید و درب ماهیتابه را بگذارید. و صر کنید تا سرخ شود. سپس خاگینه را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود.

پخت خاگینه با شیر

حال شعله را خاموش نموده و درب قابلمه را به مدت پانزده دقیقه برندارید تا خاگینه نرم و آماده رول کردن شود.

طرز پخت خاگینه

بعد از گذشت این زمان پودر ها را روی خاگینه پاشیده و گردو ها را وسط آن قرار دهید.

خاگینه مغزدار

سپس دو طرف آن را برگردانید و به اصطلاح رول نمایید. برای میکس کردن می توانید از خلال دندان نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه خاگینه تبریزی

حال شربت را که از ترکیب آب، گلاب، زعفران و شکر بدست آورده ایم ( توجه دشاته باشید که شربت باید آنقدر روی حرارت بماند تا شکر کاملا حل شود و غلیظ گردد، سپس آن را در محل مناسبی قرار دهید تا خنک شود. ) شربت را روی خاگینه ها ریخته و صبر کنید تا جذا آن شود.

پخت قیقاناخ تبریزیطرز تهیه قیقیناخ یا خاگینه

خاگینه تبریزی ما آماده است، می توانید به دلخواه آن را برش زده و سپس نوش جان فرمایید.

آموزش خاگینه در منزل

با طرز تهیه خاگینه این پیش غذای عالی و خوش طعم آشنا شدید، امیدواریم از این دستور فوق العاده لذت برده باشید و حتما آن را در منزل تهیه نموده و در کنار سایر اعضا خانواده نوش جان فرمایید. همچنین از شما دوستان عزیز دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی از دیگر دستورات و ترفند مهم و جدید دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

  1. عاشقتم باورت نمیشه این قیقاناخ تو اروپا به روش دیگه درست میکنن البته ظاهرش فرق داره .بعد همین تو ایران بخوای مد کنی میگن مال دهاتیاست.عاشقتم خیلی ممنون که دستور تهیه را گذاشتید
    💜💞💞💞

یک نظر دهید