طرز تهیه دسر شکلاتی ساده و خوشمزه با بیسکویت

0

اگر شما نیز به دنیال یک دسر خوشمزه و آسان برای مهمانی های عصرانه و یا دورهمی ها هستید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت را که در این مطلب ارائه می دهیم از دست ندهید و با استفاده از این دستور دسر شکلاتی خوشمزه و عالی تهیه نمایید. پس تا پایان همراه ما بوده و از این دستور کامل و جالب دیدن فرمایید.

طرز تهیه دسر شکلاتی ساده و آسان در منزل :

طرز تهیه دسر شکلاتی یکی از دستورات آشپزی جالب و قابل توجه است که با استفاده از آن می توانید اقدام به تهیه دسری خوش طعم و لذت بخش نمایید. این دسر به راحتی تهیه می گردد و می تواند گزینه مناسبی برای مهمانی های مختلف باشد. اگر شما نیز علاقه مند به تهیه آن هستید، در ادامه همراه ما باشید و از آموزش تهیه دسر ساده شکلاتی نهایت استفاده را ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر شکلاتی :

شکلات تلخ : ۱۵۰ گرم
شیر : دو قاشق غذاخوری
کره : چهار قاشق غذاخوریبیسکویت ساقه طلایی : ۱۲ عدد
شکلات تلخ : ۵۰ گرم
عسل یا شکر : چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر شکلاتی ساده

طرز تهیه دسر شکلاتی :

برای تهیه این دسر خوشمزه و آسان ابتدا تمامی مواد اولیه که مطرح نمودیم را به جز بیسکویت ها، داخل قابلمه کوچکی ریخته و روی حرارت غیر مستیقیم قرار دهید تا کاملا باز شوند. در این مرحله باید مواد را دائم هم بزنید. البته می توانید به جای حرارت غیر مستقیم و بخار آب از مایکروفر هم استفاده کنید.

حال شکلات ها را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی سرد شوند. تقریبا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید تا شکلات ها به دمای مناسب برسند. حال بیسکویت ها را تکه تکه کرده و به مخلوط بالا اضافه نمایید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت

تهیه دسر شکلاتی

حال ظرف مناسبی را با سلفون پوشانده و مواد دسر را داخل آن بریزید به گونه ایی که ظرف پر شود. سپس باقی مانده سلفون را روی دسر کشیده و با کف دست آن را صاف نمایید. در این مرحله دسر را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. و سپس آن را با چاقوی تیز به دلخواه برش بزنید. این نوع دسر را می توان به عنوان کیک شکلاتی یخچالی نیز مورد استفاده قرار داد.

دسر شکلاتی ساده

همانطور که ملاحظه نمودید، این دستور تشابه زیادی با طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور دارد، البته تفاوت های زیادی در نحوه تهیه و طعم این دو دسر وجود دارد. تنها نکته مهم در رابطه با تهیه دسر شکلاتی، توجه به میزان شکر یا عسل مصرفی می باشد، شما می تواند با توجه به ذائقه تان و همچنین میزان شیرینی بیسکوییت هایی که مورد استفاده قرار می دهید به مقدار شکر اضافه و یا از آن کم نمایید.

طرز تهیه دسر شکلاتی

امیدواریم طرز تهیه دسر شکلاتی که در این مطلب مطرح نمودیم مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد و با استفاده از این دستور، اقدام به تهیه دسری خوش مزه و عالی نمایید. در صورت تمایل به آشنایی با دیگر دسر های مناسب مهمانی های مختلف به بخش طرز تهیه دسر مراجعه نموده و از جدیدترین و خوشمزه ترین دستورات استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید